Mindfulness individuelt

–  ro, fokus, mindre stress

MINDFULNESS

PERSONLIG MINDFULNESS SESSION

Vi bruger virksomme mindfulness metoder og øvelser, som er lige til at gå til og kan bruges af alle. Disse metoder og øvelser kan bruges mod stress, uro, tankemylder, manglende koncentration, søvnproblemer mv. Alle øvelser og teori, alle holdninger til livet og formidlingen af mindfulness udspringer dels af uddannelsen til afspændingspædagog/psykomotorisk terapeut og dels af undervisning udsprunget fra Jes Bertelsen og Vækstcenteret i Nørre Snede.
Læs om symptomer. 

To gange om året, forår og efterår, tilbyder vi kurser af 8 – 10 ugers varighed for begyndere og øvede, weekendkurser, workshops mv. gennem AOF – Odense eller hos Center for krop og psyke. Se kurser.
Hvis du har lyst til at prøve mindfulness eller lære mindfulnessøvelser, men ikke har tid eller lyst til at deltage i et kursus, kan personlig mindfulness undervisning være en mulighed.

Sessionen vil tage udgangspunkt i din hverdag og dine behov for mindfulness. Der vil blive undervist i en række specifikke øvelser, som tager udgangspunkt i kroppen og åndedrættet. Desuden vil der tilbydes en dialog om, hvordan man nærmer sig en mindfull holdning til sig selv, hverdagen og livet.

Mindfulness er virkningsfuldt, når man praktiserer det. Man kan begynde at praktisere mindfulness i hverdagen 10 – 20 minutter 4 – 7 gange om ugen. Der opfordres til, at man møder til en ny session efter 2 – 4 uger. Under denne session tales om praksis, man finpudser programmet og kan tilføre nye øvelser. Det er muligt at optage instruktionerne på smartphone.

Mindfulness øvelser virker næsten med det samme og virkningen intensiveres over tid. For at opnå varige positive forandringer skal træningen holdes ved lige. Kontakt os med spørgsmål eller for yderligere oplysninger om mindfulness og meditation. Online booking